h1

Acorduri pentru chitara…

05/07/2009

Multi au trecut prin asta…Astepti nu stiu cat timp, strangi bani si apoi in sfarsit iti cumperi chitara visurilor tale (poate fi orice de la o clasica cu grif stramb, la un epiphone invader).Deci ai in sfarsit chitara.Si acum ce?O iei in mana, ciupesti corzi la aiureala si atat?Nu merge asa tata…Urmatorul pas este invatarea unor acorduri de baza si exersarea lor pana cand sunt stiute bine.Pentru inceput, voi prezenta acordurile cu care ar trebui ca fiecare sa inceapa.Pentru inceput, acordurile majore.

Voi imparti acestea in 3 grupe micute in functie de gradul de dificultate:

Prima grupa:

acorduri

De la stanga la dreapta aveti acordurile Mi major (E); La major (A) ; Re Major (D)

Cu aste 3 acorduri va veti intalni mult timp si este bine sa le prindeti din timp.Dupa ce le-ati exersat pe astea mult si bine, puteti trece mai departe la alte acorduri.

A doua grupa:

acorduri

acorduri

Iata cea de-a 2-a grupa de acorduri.Aceste acorduri sunt putin mai dificile deoarece necesita o „cracanare” a degetelor mai mare;Aveti de la stanga la dreapta acordul Do major (C); acordul Sol major (G); exersati-le si pe acestea ca sunt si ele foarte des folosite.

A treia grupa:

acorduriIII

A 3a si ultima grupa de acorduri majore;Fa major (F) si Si major (B).Aceste acorduri sunt mai grele deoarece necesita o tehnica numita barree.Aceasta tehnica consta in apasarea pe toate corzile de pe o tasta cu un singur deget (asta inseamna dunga aia mare si neagra).Nu trebuie neaparat sa sariti pe ele imediat ce ati cumparat chitara.Invatati-le pe restul apoi chinuiti-va cu barree.

Acum sa continuam cu urmatorul tip de acorduri, acordurile minore.Acestea seamana foarte mult cu cele majore asa ca nu mai stau sa le impart in grupuri.

acorduri minore

Iata si acordurile minore.Acum ca v-am aratat ce acorduri sa cantati, mai ramane un singur lucru de facut.EXERSATI! Cat mai mult pana le prindeti corect si puteti trece de la un acord la altul, fara batai de cap.

Pentru cei care stiu deja aceste acorduri, dar nu gasesc vreun alt acord anume, le pot oferi un document PDF cu toate acordurile posibile pentru chitara. Descarcati-l aici!

37 comentarii

  1. Excelent tutorial, felicitari.🙂


  2. le stiu pe toate majore..si cateva minore..

    inca exersez :>


    • decand stiu canta la chitara le stiu si m7 si 7 maior si menor mai ales la chitara bass


    • le stiu pe toate acordurile majore si minore


  3. omg. mersii mult >:D< imi sunt de mare ajutor🙂


  4. i hate barree


  5. kear ador mult kitarele!!!!!


  6. Cu menţiunea că dacă vrei să iei un Fa minor sănătos, îl apeşi şi pe La în tasta a treia. Adică na, mi minor şi mi major sunt prototipurile acordului major, respectiv minor: orice alt acord major/minor îl obţii translatând „mi-ul corespunzător” cu un barre (şi de aici dai în power chords).😀


  7. Şi îmi permit să adaug: nu uita de sfintele septime, care pe folk sunt aur.


  8. Mss pt ca mai ajutat sa inv sa cant lla chitara fara profesor…ms foarte mult dar am dificultazi cu FA MAJOR-MINOR(F-FM) si SI MAJOR-MINOR(B-BM).Cum pot sa le inv mai usor dar sa le fac si corect???Va rog ajutatzima si pe mn la aste 2 acorduri fffff grele!!Mersi anticipat


    • Dificultatile la Fa si Si vor disparea mai incolo cand mai prinzi forta in degete.
      Continua sa exersezi😀


      • prost(fgsdga)


      • am defectiuni nu stiu si menor mayor si fa maior si menor
        inervant


  9. ha ha lopen sea rocer myo names is lalah vilo sah cguitalr


  10. eu am inteles dar pt cei ce nu inteleg arate-le si care deget sa puna pe corzi numeroteaza-le


  11. ms sunt foarte ajutatoare dar as vrea si major scz ale nu le stiu


    • Mai sus ai expuse toate acordurile majore deschise cu tot cu diagrama🙂


  12. ai pus ceva de baza si foarte ajutator pentru mine. iti multumesc


  13. Ma bucur ca multora le place chitara.Eu fac chitara de 3 ani si imi place foarte mult.


  14. baaa tarer


  15. astea sunt cele standard ? adica astea se folosesc peste tot sau e o varianta?


    • cele cu barre se pot folosi pe toata lungimea grifului😀


  16. Da si eu am dificultati la B si b….dar am realizat ca se pot face si fara barem;)


    • cum ?


  17. Mi-am luat nu de mult chitara, si inca exersez acordurile, dar cu miscarea mainii pe chitara?[ma refer, sus sus, apoi jos sau cum, ca asta nu stiu]


    • 2jos, 2sus , jos , sus


  18. Aham,e buon siteul pentru incepatori…eu fac de la 6 ani…acum am 14 imediat si m-am saturat de acustica…mi-as lua una electrica,dar in Oradea la Meloman nu au chitari care sa-mi placa…WHATEVER cine e interesat putem face un jam…id meu este The_Hacker2819@yahoo.com


  19. La sol minor este gresit !!! Atentie ca acordul sol minor este
    sol-la #-re-sol


  20. nu mai este fisierul pe linku care ni la-i dat😦 nu stii de unde sa il descarc? pls 😀


  21. Imi sunt de folos😀 ca incepatoare🙂


  22. foarte tare si chiar am nevoie de ele ca domn profesor nu ne invata nimic=))


  23. de unde pot afla ce sunt cu punctele alea? adica ce degete sunt?


  24. mersi mult !!!!!!!!!! 🙂


  25. Eu tot nu stiu mi!


  26. fratilor acum incep sa cint la chitara sa invat de fapt .pina la 14 ani am cintat vocal,am un locul2 la cintarea romaniei pe judet dar din clasa 7 mam mutat in alt cartier si am rupt legatura cu lumea muzicii. am 43 ani si incerc sa invat din nou


  27. Multumesc foarte mult pentru ajutor acum stiu sa cant perfect cu chitara !!!!



Lasă un răspuns

